Pages

Hai guy... welcome welcome.. Thx alot sbb follow blog ni ye.. x pun BW kat blog ni k, komen k, petik2 ayat skit k.. hehehe.. tanpa kowunk, apa la nak jadi kat blog aku ni.. terharunye sob sob sob... one more, THX A LOT GUYZ, jangan lupa kalo dah blogwalking blog ni, tinggal2 la jejak kat bawah skali blog ni ye.. and one more, for guyz yg bawu2 je jejak kaki or tersilap masuk k, follow2 la.. ala, tak rugi pun... habis malas pun,klik aje.. hehehe :)
sy akan blogwalking ke blog anda secepat mungkin.. Support Us "the MaLaYsian Blogger"

Rakan2ku yg bek2 hati n pemurah 2 sila klik pada ads dibawah atau diatas atau dimana2 shj dlm blog ini ye... Terimas

Dec 28, 2010

Panas!!! Lapaq sgt sampai telan paku payung




 Anhui – Bocah China berusia delapan tahun ini selama setahun belakangan menderita batuk serta demam. Saat orangtuanya membawa Xiao Ming ke rumah sakit untuk sinar-X, mereka terkejut dengan penyebabnya. Ming menelan paku!
“Ia beruntung, paku payung yang ia telan itu tak melukai paru-parunya dengan lebih parah,” kata Dr Zhou Ai dari Rumah Sakit Anak Nanjing kepada Xinhua, Sabtu (4/7). Meski demikian, bagian tajam paku itu telah melukai paru-paru kanannya.
Saat ditanya, Ming akhirnya mengakui benda itu tertelan saat ia sedang bermain-main. Ia tak berani memberitahukan kedua orangtuanya. Seperti layaknya bocah cilik, Ming takut kena omelan. Dr Zhou telah mengambil paku itu dengan pin panjang (endoscope) dan Ming akan segera sembuh.
Kejadian ini bisa dijadikan peringatan bagi orangtua untuk mengawasi putra-putra mereka dengan lebih baik. Juga tak serta merta mengomeli mereka saat dalam kesulitan.

1 comment:

  1. hmm...a'ah kan..
    slalu bebudak takut nak gitau pape kat parents sebab takut kena marah

    ReplyDelete

Ruangan memekik

http://www.meebo.com/rooms